Čo
podstatného chýba súčasnej koncepcii sexuálnej výchovy? Prečo
tak poburuje určité skupiny obyvateľstva? A nie len u nás, ale aj
na západe? Prečo i na tak pokrokovom západe prejavujú niektorí
rodičia ostrý nesúhlas a svojim odmietaním účasti detí na
vyučovaní sa neraz dobrovoľne vystavujú perzekúciam štátu? Vo
vyhrotenej podobe dokonca až väzeniu?
Už
len pri zbežnom pohľade na zopár obrázkov, nachádzajúcich sa v
učebniciach sexuálnej výchovy trebárs v nórskych, alebo
nemeckých školách začíname odpoveď tušiť.
Odpor
sa dvíha preto, lebo ľudia, ktorí nie sú ešte celkom otupení
morálnym úpadkom spoločnosti jasne vnímajú, že v deťoch sú
prostredníctvom súčasného ponímania sexuálnej výchovy cielene
prelamované a deštruované všetky hranice zdravého studu. Že je
v nich prostredníctvom vulgárne exaktnej racionálnosti potlačovaný
stud, ktorý v súvislosti s intimitou pociťuje každá normálna
ľudská bytosť.
Všetky
sexuálne aktivity, ba dokonca i tie menej štandardné majú byť
považované za úplne normálne a rovnocenné. Moderný a vzdelaný
človek má o nich vedieť a nemá mu robiť žiaden problém
otvorene o nich hovoriť tak, ako sa hovorí o tých
najprirodzenejších ľudských potrebách, ako je jedenie, oddych,
záujmy a podobne.
Isteže
je potrebné, aby bol mladý a dospievajúci človek informovaný aj
v tejto oblasti, avšak rozhodujúcu úlohu tu má zohrávať správna
miera medzi potrebou informovať a zdravým, prirodzeným studom.
Medzi týmito dvomi polohami, a zvlášť vo vzťahu k deťom a
dospievajúcim, musí existovať citlivá rovnováha. Rovnováha
medzi rešpektovaním studu a nutnosťou informovať.
No
a práve v nerovnováhe týchto dvoch aspektov spočíva veľká časť
celého problému, pretože onou potrebou informovať je v mladých
ľuďoch vulgárne racionalistickým spôsobom doslova prevalcované
ich prirodzené pociťovanie studu. Je potreté ako niečo prežitého
a v dnešnej modernej dobe už zastaralého.
Toto
je však jedným z najväčších zločinov, ktorý je v súčasnosti
páchaný na deťoch a mladých ľuďoch. Je to zločin, spočívajúci
v deštrukcii studu, ktorý má byť naopak rešpektovaný,
kultivovaný a podporovaný, ako jedna zo základných zložiek
harmonicky rozvinutej a morálne pevne stojacej osobnosti.
Žiaľ,
súčasné vnímanie studu je typickým odrazom hodnotového systému
dnešnej konzumnej spoločnosti ateistického a materialistického
charakteru. Vrcholným ideálom tohto systému je totiž užívanie
si. Všetko životné úsilie takýmto spôsobom zmýšľajúcich a
jednajúcich ľudí sa upína predovšetkým k získavaniu finančných
prostriedkov, ktorých dostatkom si môže človek zabezpečiť tú
najširšiu škálu možností, ako si čo najlepšie a po všetkých
stránkach užiť svojho života.
Za
účelom užívania si získava väčšina ľudí nevyhnutné
finančné prostriedky svojou prácou, ale dá sa k ním samozrejme
dôjsť aj inak, ak je človek „šikovný“. Existuje totiž stále
sa rozrastajúca skupina ľudí, ktorým nič nehovoria nejaké
etické, či morálne kritériá. Veď z hľadiska hodnôt dnešnej
spoločnosti je dôležitá predovšetkým výška konta a teda
solventnosť. To, akými prostriedkami sme tohto cieľa dosiahli je
dôležité už menej, alebo vôbec.
A
aby človek mohol byť úplne neobmedzeným vo svojom základnom
práve užívania si všetkých radostí života, je snahou konzumnej
spoločnosti odstrániť v tomto smere všetky obmedzujúce prekážky.
No a v súvislosti s našou konkrétnou problematikou ľudskej
sexuality je to pociťovanie studu, ktorý začal byť považovaný
za niečo zväzujúceho, prekážajúceho a nemoderného.
O
tom, že je to práve takto a nie inak svedčí napríklad
zrovnoprávňovanie manželských zväzkov homosexuálnych partnerov,
alebo dokonca možnosť slobodnej voľby príslušnosti k určitému
pohlaviu. Nie je teda vôbec rozhodujúce, akého pohlavia človek
je, ale ako sa on sám cíti. Jednoducho povedané, cieľom
materialistickej spoločnosti je odstraňovanie všetkých bariér a
obmedzení, ktoré by človeku mohli potencionálne prekážať v
jeho užívaní si.
Čo
je však onen stud, ktorý tak veľmi vadí sociálnym inžinierom
dnešnej doby?
Je
to niečo, čo máme v sebe v súvislosti s sexualitu hlboko
zakorenené. Je to niečo, čo človeka vôbec robí človekom a čo
nás odlišuje od zvierat. Zviera totiž stud nepociťuje, ale človek
áno.
Prečo?
Pretože
stud je prejavom vyššej, ľudskej podstaty! Pretože je to niečo,
čo pochádza z najhlbšieho, duchovného jadra našej osobnosti,
ktoré presahuje hmotu a naše fyzické telo. A ono najhlbšie
duchovné jadro človeka, prichádzajúce z duchovných oblastí
bytia sa práve prostredníctvom studu odmieta stotožniť s fyzickým
telom, pochádzajúcim z evolučného vývoja a preto v sebe nesúcom
určité zvieracie pudy, medzi ktoré patrí i pohlavný pud a s ním
súvisiaca sexualita. Ľudský duch sa teda prostredníctvom studu
odmieta plne stotožniť so zvieracími pudmi svojho fyzického tela.
Úlohou
studu je zušľachtiť pud a posunúť ho na kvalitatívne omnoho
vyššiu úroveň. Vôbec to neznamená celibát, ale omnoho
ušľachtilejší prístup k sexualite. Znamená to posun od
zvieratskosti k skutočnej ľudskej výške a plnohodnotnosti. Stud
má človeku slúžiť ako určitý barometer, jasne mu vymedzujúci
hranice jeho ľudskej dôstojnosti. Je to však samozrejme možné
iba vtedy, ako človek na svoj stud dbá ako na určité základné
vodítko. Ak naň nedbá, spreneveruje sa svojej najvyššej a
najvnútornejšej duchovnej podstate a klesá na úroveň zvieraťa,
pretože sa stotožňuje so zvieracími pudmi svojho fyzického tela
a tieto považuje za rozhodujúce a určujúce.
Súčasné
poňatie sexuálnej výchovy s jej racionalistickými výkladmi, bez
poznania a pochopenia veľkej ceny nevyhnutného protipólu,
spočívajúcom v zdravom stude, ktorý je schopný udržať naše
sexuálne správanie na výške hodnej človeka, takéto poňatie
sexuálnej výchovy je škodlivým spôsobom jednostranné a v
skutočnosti ide o otvorenú bránu k zvieratskosti.
A
práve disharmónia medzi čisto technickým objasňovaním sexuality
a úplným potláčaním studu predstavuje nezdravú a škodlivú
jednostrannosť, ktorá vadí ešte zdravo cítiacim ľuďom a
rodičom. Rodičom, ktorí sa nenechali prevalcovať konzumnými
hodnotami spoločnosti a ktorým záleží na prirodzenom vývoji ich
detí, rešpektujúcom ich osobné pociťovanie studu.
Sexuálna
výchova, obmedzená prevažne na technické poučenie, v ktorej
absentuje poznanie účelu zdravého studu, dávajúceho morálno
etický rozmer ľudskej sexualite, takáto sexuálna výchova je
zločinom na mladej generácii. Je terorom konzumu, ateizmu a
materializmu, namiereným proti skutočnej, najhlbšej a
najvnútornejšej duchovnej podstate človeka, prejavujúcej sa
zdravým studom.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre