Ak
sa stretnete so stúpencami Véd, či už pôvodných staro
indických, alebo od nich odvodených staro slovanských, ich
nápadným spoločným rysom je tvrdo odmietavý postoj voči
kresťanstvu. Práve v takzvanom židokresťanstve, ako to oni
nazývajú, vidia hlavnú príčinu všetkého dnešného duchovného
úpadku a zároveň i príčinu nebývalého rozkvetu ľudstvo
devalvujúceho konzumu a materializmu.
Čo
sú to vlastne Védy a prečo ich stúpenci hladia s takým odporom
na kresťanstvo?
Indické
Védy sú nádherné prastaré učenie o podstate sveta a o zmysle
ľudského bytia. Učenie, ktoré má vo svojej čiste podobe naozaj
mimoriadne blízko k pravde.
Podľa
Véd tvoria podstatu sveta dve základné, večne súperiace sily.
Sila ducha, čiže horná sila a sila hmoty, čiže dolná sila.
Horná sila je silou Svetla, podobajúcou sa večne žiariacemu slnku
ducha, z ktorého tryskajú malé iskierky svetla. Tie sa vo veľkej
vzdialenosti od žiariaceho duchovného slnka postupne ochladzujú,
zhmotňujú a stávajú ľuďmi. Tým sa dostávajú pod vplyv
spodnej sily hmoty, s jej všetkými možnosťami, žiadosťami a
užívaním si.
Úlohou
človeka v hmotnom svete však nie je podľahnúť lákadlám hmoty,
ale naopak, svojim neuľpievaním na hmotnom a svojim rozvíjaním
vysokých a ušľachtilých ľudských vlastností má v sebe čoraz
viacej rozdúchavať iskričku svetla, ktorú si ako drahocenný dar
priniesol do hmotnosti z ríše ducha.
Tento
drobný plamienok svetla máme v sebe čoraz viacej rozhojňovať,
aby sa z nás nakoniec stala žiarivá svetlá bytosť, ktorá sa
bude môcť opätovne plne zjednotiť s úrovňou večne žiariaceho
slnka ducha. Splynutím s ním dôjde k oslobodeniu sa od hmoty, kde
vládne čas, smrť, bolesť a mnohé iné strasti.
Všetko
dobré, čisté, spravodlivé a ušľachtilé, čo človek vo svojom
živote robí ho vnútorne povznáša a dvíha smerom k Svetlu. Týmto
spôsobom čoraz viacej rozpaľuje svoju pôvodnú iskričku svetla a
jeho osobnosť sa čoraz viacej približuje k cieľu svojho bytia,
ktorým je znovu zjednotenie sa z úrovňou ducha.
Táto
úroveň je tiež nazývaná aj úrovňou Svetla poznania, pretože
poznanie jej existencie, ako i poznanie cesty k nej je
najrozhodujúcejším a najvyšším poznaním ľudského bytia.
Pomenovanie
úrovne Svetla ako úrovne poznania má tiež hlboký zmysel práve v
súvislosti s jej protipólom, a síce s úrovňou hmoty, ktorá je
naopak úrovňou nevedomosti. Kto totiž podľahne ilúzii hmoty a
myslí si, že hmota je tým jediným čo jestvuje, kto sa vo svojom
živote sústredí len na to, čo mu môže ponúknuť hmota a nič
iného pre neho neexistuje, ten sa stáva bytosťou, ktorá uviazla v
temnote nevedomosti.
So
zrakom zastretým nevedomosťou sa takáto bytosť potom naplno
oddáva hmote a jej pôžitkom. A z jej nevedomosti sa rodí
egoizmus, chamtivosť, poživačnosť, neušľachtilosť,
nespravodlivosť a všetky ostatné negatívne vlastnosti. Bytosti,
žijúce v nevedomosti, bez svetla poznania pravej podstaty bytia
vytvárajú svet zla, bolesti, utrpenia, bezcharakternosti, vojen a
mnohého iného, čo tak dôverne poznáme.
Podľa
Véd sa rodíme dvakrát. Prvý raz z úrovne Svetla poznania do
úrovne nevedomosti, totožnej z hmotným svetom. Vo svojom vnútri
si však nesieme ako dar potenciál k plnému rozvinutiu sa v žiarivú
bytosť svetla, ktorou vo svojej najvnútornejšej podstate sme. Ak
to dokážeme, našim druhým zrodením sa stáva zmŕtvychvstanie z
hmoty, totožné s opätovným zjednotením sa s úrovňou Svetla
poznania. Poznali sme totiž, kým v skutočnosti sme a rozvinutím
všetkého najušľachtilejšieho a najlepšieho v sebe sme sa stali
žiariacou bytosťou svetla, ktorá povstáva z mŕtvej hmoty do
večného života kráľovstva ducha. Bytosťou, ktorá dokázala
rozlámať všetky putá nevedomosti a plne splynúť so Svetlom
poznania.
Toto
je veľmi zjednodušeným spôsobom vyjadrená, čistá podstata
Védskeho učenia, ktoré môžeme nájsť v určitej pozmenenej
podobe trebárs v budhizme, alebo v prvotnom, gnostickom kresťanstve.
Ako
teda vidieť, Védy sú naozaj učenie krásne, podnetné a duchovne
veľmi inšpirujúce. Učenie, jednoznačne v sebe nesúce
nezanedbateľnú pečať pravdy. Pokiaľ teda priaznivci Véd hovoria
iba čisto o Védach, je všetko v poriadku. Je to vždy
povzbudzujúce a budujúce.
Priam
rapídny zlom však nastáva vtedy, keď začnú hovoriť o židovstve
a z neho odvodenom kresťanstve, pretože židokresťanstvo považujú
za padlý kult. Existuje totiž základné delenie božstiev na dva
druhy. Na božstvá neba a božstvá zeme a podsvetia - čiže
božstvá chtonické. A tieto nízke, chtonické kulty majú jeden
významný spoločný rys. Je ním prinášanie krvavých obetí, ako
tomu bolo napríklad u Aztékov.
No
a prívrženci Véd radia ku chtonickému typu náboženstiev i
židokresťanstvo. Židovstvo s jeho prinášaním krvavých obetí a
kresťanstvo s jeho uctievaním krvavej obety Krista na kríži.
Skutočná
obeta totiž podľa Véd nemá spočívať v prelievaní krvi, ale v
odstraňovaní našej vlastnej nízkosti, neušľachtilosti a
ostatných negatívnych vlastností.
Kresťanstvo
ale hlása, že svet bol spasený krvavou obetou Krista na kríži.
A preto každý naivný kresťan, ktorý pije krv a je telo
obetovaného baránka je v podstate uctievačom temného, chtonického
kultu dolnej sily, ktorému sú prinášané krvavé obete. A okrem
toho kresťania veria v hmotné, fyzické a telesné zmŕtvychvstanie
Spasiteľa, čo je opäť svedectvom chtonického kultu, postaveného
na velebení božskej podstaty hmoty v podobe viery vo vzkriesené,
fyzické telo Krista.
Z
hľadiska priaznivcov Véd ide teda evidentne o náboženstvo
chtonické, čo so sebou nevyhnutne prináša celý rad rôznych
negatív.
Prvým
z negatív je stav permanentnej vojny, pretože mier je považovaný
za slabosť, za neplnohodnotnosť bytia a za stav úpadku. Vojny
totiž so sebou nevyhnutne prinášajú vraždenie a obete tohto
vraždenia sú v podstate rituálnymi obeťami chtonickému božstvu
krvi. To následne prejavuje svoju priazeň všetkým, čo mu takto
slúžia. Priaznivci Véd sú toho názoru, že pokiaľ budú ľudia
jesť telo a piť krv obetovaného bránka a týmto spôsobom
uctievať chtonické božstvo krvi, dovtedy mu bude svet podrobený a
permanentné vojny budú na dennom poriadku.
Ďalším
negatívnym dôsledkom padlého, chtonického kultu židokresťanstva
je vo svete všeobecne prevládajúca pretvárka. Prvoradé sú totiž
jedine záujmy hmotné. A každý, kto ich chce dosiahnuť má právo
preľstiť všetkých naivných idealistov a dôverčivých
hlupáčikov svojou navonok predstieranou dobrotou a humanizmom,
pričom v skutočnosti mu vždy pôjde iba o dosiahnutie materiálnych
cieľov.
Ďalším
znakom je, že všetky naše žiadosti sú legitímne, pretože ich
máme od božstva zeme a hmoty. A preto ich máme právo plne
uspokojovať, čo v podstate znamená život bez akýchkoľvek
mravných a morálnych zásad.
Ďalším
znakom je pohľad na svet, ktorý je vnímaný ako zlý. Môžeme to
vidieť trebárs v boji v prírode, kde silnejší požiera
slabšieho. Jednoducho taký je princíp života a preto aj ľudia
musia byť tvrdými. Tvrdými a bezohľadnými voči slabším a
menej schopným. Svojou tvrdosťou a bezohľadnosťou sa totiž
stávajú vernými služobníkmi božstva, ktoré učinilo svet
takým, aký je. Vyznávaním jeho princípov sa potom chtonické
božstvo odmení všetkým svojim verným tak, že sa im bude dariť.
Ďalším
znakom je presvedčenie, že všetko je iba náhoda. Je teda
absolútne zaznávané východné učenie o karme, na základe
ktorého je naša súčasnosť vždy iba logickým dôsledkom našich
predchádzajúcich činov. Pre toho, kto ale popiera túto logickú
zákonitosť je potom úplne jedno, či koná morálne, alebo nie. O
našom osobnom bytí totiž rozhoduje chtonické božstvo absolútne
ľubovoľne. Preto je dobré permanentne si ho nakláňať na svoju
stranu vyššie spomínanými, krvavými obeťami, ale človek osobne
si môže v podstate robiť čo len chce.
Súhrnne
to teda znamená, že pokiaľ bude svet podrobený chtonickému
božstvu krvi, pokiaľ budú kresťania prijímať telo a krv
obetovaného baránka, bude naša planéta stále pod vplyvom tohto
padlého kultu. A preto bude na svete stále zlo, bieda, vraždenie,
vojny, pretvárka, bezohľadnosť, chamtivosť a zvrátenosť.
Takýto
je teda z hľadiska priaznivcov Véd pohľad na padlé náboženstvo,
akým je podľa nich židokresťanstvo, pričom z mnohých tvrdení
cítiť pravdu, ale zároveň z mnohých iných zase naopak nepravdu.
Je preto zvlášť dôležité, aby sme z tejto zmesi právd a
neprávd dokázali jasne od seba oddeliť to pravdivé od
nepravdivého. Lebo tí, ktorí v mnohých vyššie uvedených
myšlienkach a názoroch tušia pravdu, môžu spolu s ňou súčasne
absorbovať aj veci nepravdivé. A na druhej strane zase tí, ktorí
uvedené myšlienky a názory priaznivcov Véd na kresťanstvo
vnímajú ako nepravdu, môžu spolu s touto nepravdou odmietnuť aj
to, v čom sa predsa len skrývajú zrnká pravdy.
Dôsledne
od seba oddeliť pravdu od nepravdy a ukázať si, ako sa veci majú
a ako je to v skutočnosti však už nechajme vyhradené ďalším
článkom tohto cyklu.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre