Kto
chce sám na sebe prežiť zázračné uzdravenie, musí splniť tri
podmienky. Prvá podmienka je poznať, prečo ochorel. Presnejšie
povedané poznať, aká je duchovná príčina choroby, ktorá ho
postretla.
Lebo
ľudská bytosť je ľudskou bytosťou nie len preto, že tak vyzerá,
ale hlavne preto, že sa tak chová. Že tak myslí a jedná.
Ak
však človek dlhodobo nejedná a neuvažuje správne, alebo ak
vnútorne prepadá rôznym depresiám, strachom, úzkostiam a iným
negativitám, stavia sa proti zákonom univerza. A protichodnosť
jeho postavenia sa časom nevyhnutne premietne do celkom konkrétneho
ochorenia. Do choroby, ktorá mu na fyzickej úrovni ukazuje mieru a
charakter jeho odklonu od požiadaviek zákonov univerza na bytosť,
zvanú človek.
Kto
sa preto chce naozaj uzdraviť, musí v prvom rade poznať vnútorné,
psychosomatické príčiny vlastnej choroby a musí sa ich snažiť
odstrániť.
V
dnešnej dobe internetu je to veľmi ľahké, pretože stačí iba
zadať do vyhľadávača „duchovné príčiny chorôb“ a okamžite
sa dá získať základný prehľad, ktorý si môže človek podľa
potreby ešte rozšíriť. No a potom, s týmto poznaním, môže
vnútorne zapracovať na svojej osobnej zmene k lepšiemu. V tomto
spočíva prvý a nevyhnutný krok k nášmu uzdraveniu.
Druhou
podmienkou je vrúcna prosba smerom nahor, k Najvyššiemu. To
samozrejme predpokladá vieru v dobrotivého a milujúceho
Stvoriteľa, na ktorého sa je možné v dôvere obrátiť so svojou
prosbou o pomoc.
A
keď to bude skutočne prosba pokorná a nie nejaké požadovanie bez
pokory, zhora, zo Svetla sa nám môže dostať pomoci v podobe
liečivej, hojivej, budujúcej a víťaznej sily Pána. Tá začne
prúdiť do našej, vo vrúcnej prosbe otvorenej duše, až ku
konkrétnemu chorému miestu na našom fyzickom tele.
Celé
si je to možné pripodobniť k princípu lievika. Predstavme si
široký otvor lievika, nachádzajúci sa nad úrovňou hlavy a jeho
úzky otvor, smerujúci k miestu na fyzickom tele, kde nás trápi
choroba.
Naša
pokorná prosba smerom nahor a naša viera v túto pomoc aktivuje
liečivú silu Svetla, ktorá ku nám začne prúdiť. Na základe
tohto nášho postoja sa otvorí horná, široká časť lievika,
začne do seba nasávať prúd liečivej sily a smerovať ju ku
konkrétnej chorobe.
Čo
je však veľmi dôležité vedieť, je zohľadnenie časového
faktora. To znamená, že človek musí zotrvať v dôvere v zázračné
uzdravenie prostredníctvom liečivej sily Svetla určité časové
obdobie. Určitý čas, potrebný k tomu, aby sa liečivá sila v nás
mohla plne rozvinúť a naše fyzické uzdravenie dotiahnuť do
úspešného konca.
Je
to podobné, ako keď kedysi kráčal Peter po mori v ústrety
Ježišovi. Ak by bol mal pevnú vieru po celý čas, bol by k nemu
došiel. On však prešiel len krátky úsek, potom sa ho zmocnila
malovernosť a začal sa topiť.
A
rovnako aj prosiaci človek musí vydržať vo svojej hlbokej dôvere
vo vyliečenie prostredníctvom sily Svetla určitý čas. To
znamená, že tak, akoby Peter vo svojej pevnej viere došiel po mori
od loďky až k Ježišovi, tak má dôjsť človek, vo svoje pevnej
a neochvejnej viere bez malomyseľnosti, od choroby až k uzdraveniu.
Ak
ale začne po nejakej dobe upadať do pochybností, on sám bráni
svojou malovernosťou tomu, aby sa v ňom liečivé účinky Svetla
plne rozvinuli a víťazne prejavili.
Liečivá
sila Svetla je skutočne schopná človeka zázračne uzdraviť. Na
základe našej prosby bude ku nám prúdiť. Ale potom zostáva už
len na nás, aby sme nenarušovali, a nakoniec aj celkom neznemožnili
jej pôsobenie našou nedôverou, malomyseľnosťou a pochybnosťami.
Každý,
kto sa rozhodne ísť touto cestou totiž rýchlo zistí, ako veľmi
sa v ňom začne búriť rozum a najrozličnejšími pochybnosťami
sa bude snažiť zákerne otriasť dôveru človeka v konečné
vyliečenie prostredníctvom sily Svetla. Tento boj s vlastnými
pochybnosťami však musíme vybojovať a ustáť.
Tretia
podmienka spočíva vo vytváraní živých citových foriem
radostného očakávania uzdravenia prostredníctvom liečivej sily
Svetla.
Aj
keď totiž človek má dôveru i vieru vo Svetlo a jeho pomoc, často
býva pod tlakom choroby vnútorne úzkostný. Vnútorne spútaný
obavami a strachom. A tieto, človekom vytvárané a živené, citové
formy strachu a úzkosti formujú okolo neho obal, ktorý znemožňuje
prenikanie liečivej sily Svetla.
Je
totiž treba vedieť, že každé naše citové hnutie sa spája so
základnou, neutrálnou, živou silou, prúdiacou univerzom a živá,
neutrálna sila, prenikajúca citmi človeka, dáva vznikať živým
citovým formám. Tieto živé citové formy sa zdržujú v našej
blízkosti a žijú svojim vlastným životom. A sú presne takého
charakteru, akého charakteru bolo naše pôvodné citové hnutie.
V
základnom členní sú teda buď pozitívneho, alebo negatívneho
druhu. Tým pádom sa okolie človeka stáva buď pozitívnym, alebo
negatívnym. A naše bezprostredné, živé okolie potom samozrejme
zodpovedajúcim spôsobom spätne ovplyvňuje našu osobnosť.
Súvis
s našou témou spočíva v tom, že ak pod tlakom choroby začneme
vytvárať úzkostné, bojácne a iné negatívne citové formy, tie
sa prostredníctvom živej, neutrálnej sily stávajú živými a
obklopia nás.
Tým
sa však okolo nás vytvára určitý negatívny obal, cez ktorý k
nám nemôže prenikať pozitívna liečivá sila Svetla, o ktorú
sme prosili. A to potom bráni nášmu uzdraveniu, ku ktorému nemôže
dôjsť preto, lebo negatívny obal okolo nás to znemožňuje.
Aj
keď to samozrejme býva niekdy veľmi ťažké, pod tlakom choroby
by sme nemali vytvárať negatívne citové formy strachu, úzkosti a
obavy. Naopak, mali by sme sa vzchopiť a dokázať udržiavať svoje
cítenie pozitívne a radostné, v očakávaní pomoci,
prichádzajúcej v podobe liečivej sily Svetla.
A
tieto radostné citové formy očakávania blízkeho uzdravenia,
tieto radostné formy očakávania pomoci zo Svetla sa stanú
prostredníctvom živej neutrálnej sily, prúdiacej univerzom
živými, a vo svojej živej, svetlej radostnosti obklopia okolie
človeka. A nie len že jeho samého budú potom spätne ovplyvňovať
pozitívnym spôsobom, ale zároveň vytvoria obal, rovnorodý
prichádzajúcej sile Svetla, o ktorú sme prosili. A pretože tento
obal budú tvoriť svetlé, radostné a pozitívne citové formy,
nebude pôsobiť ako prekážka, ale naopak, ako nejaký uvítací
výbor, očakávajúci príchod pomoci zo Svetla, ktorý bez
problémov vpustí liečivú silu do širokého otvoru lievika,
spomínaného na začiatku. Naši múdri predkovia podvedome tušili
tieto skutočnosti a vyjadrili ich úslovím: Veselá myseľ,
polovica zdravia!
Keď
píšem tieto riadky, mimovoľne sa mi vybavuje scéna z
dokumentárneho filmu o druhej svetovej vojne, ako vojaci dvoch
ruských armád obkľučujú dobyvačnú armádu poľného maršála
Paulusa pod Stalingradom. Vybavuje sa mi, ako vojaci bežia k sebe,
objímajú sa a uzatvárajú kruh obkľúčenia.
Veľké
nemecké armádne zoskupenie ešte nejaký čas kládlo odpor, avšak
zima, hlad a bezvýchodisková situácia ho zlomili a Nemci nakoniec
kapitulovali.
Aj
našom prípade to prebieha veľmi podobne. Choroba je totiž
dobyvačnou armádou, ktorá vtrhla do nášho organizmu a chce ho
zničiť. Avšak na pomoc s týmto nepriateľom ku nám, na našu
vrúcnu prosbu, prichádza zhora liečivá armáda sily Svetla.
A
oproti nej, zdola, smerom od nás, jej beží v ústrety armáda
našich vlastných, pozitívnych a radostných citových foriem
očakávania zázračného uzdravenia, ktoré sme sformovali
prostredníctvom živej sily svojim cítením.
Tieto
dve armády, jedna zhora a druhá zdola, sa blížia k sebe,
obkolesujú chorobu, až sa nakoniec spoja. Nepriateľská, dobyvačná
armáda choroby sa ocitne v kliešťach obkľúčenia. V obkľúčení
môže ešte určitý čas klásť odpor, ale ak zovretie nepovolí,
bude postupne čoraz viacej chradnúť a slabnúť, až nakoniec
kapituluje.
A
potom nadíde deň víťazstva! Deň veľkého víťazstva dvoch
armád dobra nad dobyvačnou armádou choroby! Zo srdca prajem
všetkým chorým zažiť takéto víťazstvo.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre