Hneď
na začiatku si je treba uvedomiť, že existujú dva druhy
revolúcií. Prvým z nich sú revolúcie, ktoré dokonale vyhovujú
nadnárodnému kapitálu a úzkemu, elitnému klubu najbohatších
nášho sveta.
Skutočná
pravda je však taká, že tieto kruhy, nachádzajúce sa zväčša
na západe, nenechávajú nič na náhodu, ale oni sami veľmi
aktívne tento druh takzvaných oranžových revolúcií organizujú
a štedro finančne i mediálne podporujú. Robia tak prostredníctvom
rôznych mimovládnych organizácií, nachádzajúcich sa v daných
krajinách, v ktorých potrebujú urobiť politické a spoločenské
zmeny, dokonale vyhovujúce ich zištným, mocenským a ekonomickým
záujmom.
A
ako už bolo naznačené, významným spolupôsobiacim činiteľom v
tomto procese sú samozrejme rôzne médiá, nachádzajúce sa vo
vlastníctve týchto svetových mocenských kruhov.
A
tak je prostredníctvom médií a prostredníctvom štedro zo západu
dotovaných mimovládnych organizácií postupne formované
spoločenské povedomie požadovaným smerom. A nič netušiace masy
naivne, a pod pláštikom tých najvzletnejších ideálov,
podliehajú ich manipulácii. Vychádzajú do ulíc a zapájajú sa
do rôznych protestov a revolúcií v márnej ilúzii, že tým
dosiahnu zlepšenia stavu spoločnosti.
Netušia
ale, že sú iba zmanipulovaným nástrojom v rukách niekoho iného,
kto sa prostredníctvom slepého nadšenia más v ich iluzórnom boji
za dobro, snaží dosiahnuť svoje vlastné politické a následne
ekonomické, zištné a sebecké ciele. A ak sa to podarí a týchto
politických zmien bude dosiahnuté, čoskoro potom bude oklamaný a
okradnutý celý národ. A to samozrejme i vrátane naivných más,
bojujúcich za iluzórne dobro na námestiach na objednávku mocných.
Základným
znakom tohto typu revolúcií je neutíchajúca pozornosť médií. A
to či už domácich, alebo zahraničných podobne, ako tomu bolo pri
protestoch „za slušné Slovensko“ po vražde novinára Jána
Kuciaka.
Ak
sa ale nejakým revolúciám dostáva minimálnej mediálnej
pozornosti aj napriek ich dlhému trvaniu a veľkému množstvu
účastníkov, ak sa v tomto smere len sem tam objaví nejaká
sporadická a drobná správa, potom si môžeme byť istí, že ide
o revolúciu druhého typu. Že ide o revolúciu pravú a skutočnú.
O revolúciu ľudovú, povstávajúcu skutočne zdola, a nie
organizovanú na objednávku mocných. No a revolúciou takéhoto
typu je aj revolúcia žltých viest vo Francúzsku.
Je
samozrejme správne, že sa ľud začína búriť voči arogancii
najmocnejších, ktorí parazitujú na národoch a snažia sa čoraz
viacej okliešťovať ich sociálne istoty a práva. Ide o
spravodlivý boj, pretože ľudia sú povinní postaviť sa proti
zlu, ktoré sa okolo nich rozmáha. Lebo každý, kto sa proti nemu
nepostaví, sa previňuje tým, že mu svojou apatiou a nezáujmom o
veci verejné poskytuje priestor k tomu, aby mohlo pôsobiť a čoraz
viacej sa rozmáhať.
Takýto
vonkajší boj je však len jednou stranou mince! Druhou a doposiaľ
nepoznanou stranou mince je skutočnosť, že ak má byť revolúcia
ľudu úspešná, musí byť komplexná. To znamená, že popri
nevyhnutnom vonkajšom boji ju musí doprevádzať aj vnútorná,
revolučná zmena hodnôt. Inak sa totiž vonkajšou revolúciou
vôbec nič nezmení. Bez vnútornej, revolučnej zmeny hodnôt sa
zmenia len vládnuce figúrky.
A
keby sa snáď zmenil hoci aj celý systém, aj tak to všetko časom
napokon dospeje k novej forme útlaku más, pretože masy ľudí sa
vnútorne hodnotovo vôbec nezmenili a neobrodili. Lebo popri svojej
snahe o vonkajšiu revolúciu zároveň spolu s ňou súbežne
neuskutočňovali aj revolučnú zmenu vnútorných hodnôt.
Treba
totiž vedieť, že neúnosný stav spoločnosti, voči ktorému vo
Francúzsku povstal odpor žltých viest, bol v skutočnosti
privodený práve hodnotami, ktoré dnešné Francúzsko, ale aj
široké svetové spoločenstvo vo všeobecnosti uznáva. A sú to
hodnoty zisku, peňazí a osobného prospechu. Hodnoty majetkov, moci
a slávy. Hodnoty konzumu, užívania si a bezduchej zábavy.
Hodnoty materializmu, bez snahy poznávať, chápať a svojim živom
sa približovať k pravým hodnotám ducha.
Toto
je tým, o čo ľudia vo všeobecnosti usilujú a čo svetové
spoločenstvo doslova fascinuje. Avšak práve všeobecné uctievanie
týchto hodnôt privodilo stav, v ktorom sa v súčasnosti francúzska
spoločnosť nachádza. A neúnosnosť tohto stavu, s jeho systémom
moci, utláčajúcim masy, vyhnal žlté vesty do ulíc, aby to
zmenili.
Zmeniť
však treba nie len charakter vlády, ale predovšetkým hodnoty,
ktoré majú tento neúnosný stav na svedomí. To znamená, že
všetky hodnoty, spomínané vyššie, ktoré majú svoju cenu, musia
byť z hodnotovej hierarchie spoločnosti odsunuté z ich prvého
miesta na miesto druhé. A na prvé miesto musia byť dosadené
skutočné a pravé hodnoty! Hodnoty cti, spravodlivosti, ľudskosti,
ušľachtilosti, dobra a skromnosti, ktoré musia byť jednotlivcami
i celou spoločnosťou preferované a podporované v každodennom
jednaní. Ba dokonca i v myslení a v nastavení celkového
spoločenského povedomia. Až za nimi má nasledovať všetko to, čo
je dnes považované za prvoradé. Toto je revolúcia hodnôt, ktorá
musí prebiehať súbežne s vonkajšou revolúciou žltých viest vo
Francúzsku, pretože inak sa takmer nič nezmení.
Celé
si to ukážme na príklade choroby. Každá choroba má svoje
duchovné, vnútorné príčiny, a keď sa chceme skutočne vyliečiť,
našou úlohou je poznať ich a snažiť sa zodpovedajúcim spôsobom
vnútorne zmeniť.
Napríklad
pri anémii, čiže chudokrvnosti, sú duchovnou príčinou tohto
problému nerozhodné a polovičaté postoje, málo radosti, strach
zo života, alebo pocit, že nemám žiadnu hodnotu. Tieto duchovné
príčiny anémie by mal človek odstrániť tým, že sa začne
naplno tešiť zo života a že sa začne snažiť mať život rád
taký, aký je.
No
a popri podobnom odstraňovaní vnútorných, duchovných príčin
pri akejkoľvek inej chorobe, môžeme samozrejme využívať aj
všetky vonkajšie spôsoby liečenia, ktoré nám poskytujú
najmodernejšie výdobytky súčasnej medecíny. Alebo môžeme
využívať aj rôzne alternatívne metódy, ak im veríme viac, ako
oficiálnej medecíne. Najdôležitejšie však je, že jedine vtedy,
keď sa liečime komplexne, čiže zvnútra i zvonka, môže byť
naše vyliečenie skutočné a trvalé.
Žiaľ,
súčasný materializmus má na svedomí to, že moderná medecína
sa obmedzuje len na potláčanie vonkajších dôsledkov a ignoruje
duchovné príčiny vzniku chorôb, ktoré by mal začať pacient sám
osobne meniť, aby mohla byť liečba komplexná a tým aj efektívna.
Výsledkom dnešnej materialistickej obmedzenosti vnímania reality
je preto jednostrannosť, ktorá nemôže priniesť človeku trvalé
vyliečenie. Robí z neho len doživotného konzumenta liekov a tým
doživotného zákazníka farmaceutických spoločností.
A
presne takto isto je to aj s revolúciou žltých viest vo
Francúzsku. Aj tu musí popri vonkajšom revolučnom snažení
prebiehať zároveň i vnútorná, revolučná zmena nesprávneho
rebríčka hodnôt. To znamená, že na vrchol hodnotovej hierarchie
sa v ľuďoch musia dostať hodnoty prvoradé. A naopak, hodnoty
druhoradé, ktoré sú na vrchole dnes, musia v životoch ľudí
zaujať svoje správne miesto. Jedine takýmto spôsobom je možné
spoločnosť skutočne ozdraviť. Ak však k tomu nedôjde a všetko
sa sústredí len na vonkajšiu zmenu, každá revolúcia sa stane
kontraproduktívnou a zbytočnou, čo nakoniec ukáže čas.
Milan
Rastislav Štefánik, spojený s francúzskym národom, pretože bol
francúzskym generálom povedal: „Nech je každý z vás lepší,
ako bol včera a vlasť vaša bude veľká a slávna.“
Tieto
nadčasové slová je možné adresovať všetkým národom a všetkým
súčasným i budúcim revolucionárom. Vo vzťahu k revolučným
masám všetkých čias znamenajú totiž asi toto:
V
prvom rade sa vy samotní musíte usilovať byť každý deň
čestnejšími a spravodlivejšími, pretože jedine potom môže vo
vašej vlasti zavládnuť čestnosť a spravodlivosť. Lebo ak sa vy
sami nestanete čestnejšími a spravodlivejšími, nikdy nijakou
vonkajšou revolúciou spravodlivejšej a čestnejšej spoločnosti
nedosiahnete.
V
prvom rade sa vy samotní musíte usilovať byť každý deň
poctivejšími a ľudskejšími, pretože jedine potom môže vo
vašej vlasti zavládnuť poctivosť a ľudskosť. Lebo ak sa vy sami
nestanete poctivejšími a ľudskejšími, nikdy nijakou vonkajšou
revolúciou poctivejšej a ľudskejšej spoločnosti nedosiahnete.
V
prvom rade sa vy samotní musíte usilovať byť každý deň
morálnejšími a mravnejšími, pretože jedine potom môže vo
vašej vlasti zavládnuť mravnosť a morálka. Lebo ak sa vy sami
nestanete morálnejšími a mravnejšími, nikdy nijakou vonkajšou
revolúciou mravnejšej a morálnejšej spoločnosti nedosiahnete.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre