Biblický názor na multikultúrne miešanie národov


Ak sa pozrieme do Biblie, konkrétne do Starého zákona, židovský národ je v ňom vyslovene varovaný pred tým, aby uzatváral manželstvá s príslušníkmi iných národov Kanaánu a nemiešal sa s nimi.

Jednou z hlavných príčin bolo, že takýmito zmiešanými manželstvami sa zároveň miešalo aj náboženské povedomie. Miešala sa pravá viera židov v Stvoriteľa s vierou rádovo oveľa nižšou. A síce, s vierou v rôzne modly a bôžikov. To malo za následok kalenie čistej a pravej duchovnosti židov.

Ak budeme vychádzať z týchto skutočností, nachádzajúcich sa v Biblii a aplikujeme ich na našu súčasnosť, tak nám z toho vyplynie nasledovné:

Jestvuje Stvoriteľ a jeho Vôľa je pre všetko vo stvorení rozhodujúca. Jej poznanie a dodržiavanie je pre ľudí maximálne blahodárne, pretože ich vedie nahor nie len duchovne, ale aj pozemsky.

No a jednoznačnou Vôľou Stvoriteľa vo vzťahu k jeho vlastnému povolanému národu bolo, aby sa nemiešal s inými národmi, pretože mu to musí nevyhnutne priniesť duchovnú škodu. Židovský národ mal teda žiť po boku iných národov Kanaánu, mohol sa s nimi stýkať, ale nemal sa s nimi miešať.

Ak potom tento princíp zovšeobecníme vo vzťahu ku všetkým ostatným národom sveta znamená to, že každý z nich má zostať kompaktný a má sa čo najmenej miešať z inými, pretože takéto miešanie spôsobuje duchovnú škodu.

Národy majú byť spolu v kontakte, majú vzájomne spolupracovať, majú sa stýkať, majú sa obohacovať, ale každý z nich má zostať sám sebou, aby jeho príslušníci, predstavujúci určitú veľmi špecifickú duchovnú rovnorodosť, mohli vo vzájomnom posilňovaní sa v tejto rovnorodosti optimálne duchovne napredovať. Veľmi výstižne sa to dá pripodobniť k základnej škole, kde sa v jednotlivých ročníkoch nachádzajú žiaci rovnako mentálne a osobnostne zrelí. Akékoľvek vzájomné ľubovoľné miešanie žiakov jednotlivých ročníkov by však muselo nevyhnutne vytvoriť absolútny chaos.

To znamená, že akýkoľvek multikulturalizmus, či už umiernený, alebo extrémny, narušuje duchovnú kompaktnosť a vzájomnú rovnorodosť príslušníkov jednotlivých národov, čo má za následok, že ich optimálny duchovný vzostup sa spomaľuje, alebo celkom zastavuje.

Materiálne, alebo akékoľvek iné výhody z takéhoto multikultúrneho miešania vyplývajúce nie sú argumentom, pretože vo vzťahu k ľuďom, ako k duchovným bytostiam, je najrozhodujúcejší jedine ich optimálny duchovný vývoj. A práve z hľadiska neho je maximálne žiaduce rešpektovanie toho, čo reprezentuje Vôľu Stvoriteľa. A Vôľa Stvoriteľa vo vzťahu k židovskému národu, a teda zovšeobecnene aj k ostatným národom sveta je, aby sa vzájomne nemiešali. Takto to odporúča Biblia a takáto je Vôľa Najvyššieho.

Človek má samozrejme svoju vlastnú vôľu a preto môže ísť svojimi vlastnými cestami. Ako sa ale ukáže, jeho vlastné cesty ho skôr alebo neskôr musia priviesť do nešťastia, aj keď sa krátkodobo môžu zdať ako výhodné.

Človek a jeho vôľa sú totiž nedokonalé, kým Stvoriteľ a jeho Vôľa sú dokonalé. A jedine rešpektovaním toho, čo je dokonalé, a teda pre človeka ako pre duchovnú bytosť to najlepšie, môžeme spieť k harmónii a šťastiu, ku ktorým nás vždy vedie a bude viesť Vôľa Najvyššieho.

Naopak, rešpektovanie našej vlastnej vôle je zradné v tom, že zo začiatku sa nám môže zdať ako výhodné a prínosné, avšak na konci nás bude vždy čakať len skaza a nešťastie. Chaos, skaza a nešťastie, ktorých sme sa mohli vyvarovať prostým rešpektovaním Vôle Najvyššieho.

http://kusvetlu.blog.cz/ v spolupráci s M.Š.

Komentáre