Jak tedy dále ven z této situace a jak je možné dostat se k lepšímu životu? Máme hledat jednotu politického a náboženského vyznání? Máme hledat shodu v tom, zda je lepší demokracie než království? A nakonec, zaručila by nám jednota příslušnosti k určitému společenskému seskupení skutečně mír, když vidíme, že nejednou právě lidé stejné příslušnosti se nesnášejí?
Odpověď na tuto otázku není možné konkrétně zodpovědět jednou větou, protože vzestup společnosti je proces plně závislý na zvládnutí vícera faktorů z oblasti rodinné výchovy, školství, zdravotnictví, ekonomiky, hospodářství atd. Je však možné principiálně zvládnout některé důležité úlohy už dnes, a tak se propracovat alespoň pomalu k lepšímu stavu společnosti. Jednou z nich je:
Řešení otázky uspořádání a vedení státu není přitom složité. Spočívá v pochopení zcela přirozené skutečnosti, že každý stát má ve svém středu, ve svém srdci, jednotlivce, kteří jsou duchovně, morálně a intelektuálně nejvyspělejší částí obyvatelstva.
Tito jednotlivci pocházejí z různých vrstev společnosti, jsou různého temperamentu a mají rozmanitý projev, avšak jsou svým životem zárukou mravní čistoty, charakternosti, a tedy zachování společnosti. Je v nich přirozeně zakotvená schopnost vést stát přímo nebo zprostředkovaně právě skrze tyto vlastnosti, a to bez toho, aby si své postavení vyzískávali uměle, například penězi či reklamou, tak jako to známe u současných osobností.
Je však nutné pochopit, že k rozpoznání jednotlivců, majících výše uvedenou zralost, kteří se musí v každém státě nacházet, není nikdy dostačující jejich samotné vzdělání v oblasti politologie či historie, jak se možná očekává, ale především je u nich potřebná čistota cítění a zralost ducha. Tedy je potřebné oživení toho, co zatím v nás nejvíc zaostává, přestože každý může a má v sobě schopnosti duchovního druhu oživit.
Lidé mohou vytvářet teorie ideálního uspořádání státu, avšak nic to neprospěje, když nenajdou zralostí nejsilnější část jedinců ve svém středu. Tito nebudou vůči sobě nikdy přechovávat nevraživost, i navzdory rozdílnosti názorů, která je přirozená, protože svá slova dovedou naplnit tím nejcennějším – tvořivou a budující silou lásky, vyplývající z přirozené zralosti ducha. Silou, která spojuje srdce, i když mysli se rozcházejí; silou, která zahalí slova tichou mocí pomáhajícího duchovního působení dříve, než jsou vyslovena, a dá jim léčivou moc vytvářet trvalé hodnoty. V ní, v této síle, je zakotveno tolik dobra, že každá názorová rozdílnost se v duchu tvořivosti vždy stává jen pramenem tvořivé inspirace a požehnání, motivujícího k ještě hodnotnějším cílům, nikdy však není příčinou rozkolu.
Tvořivá a budující síla lásky dává dokonce i rozhodné přísnosti korunu ušlechtilosti a činí z ní královskou vlastnost, ne lidskou hrubost, maskující se do královského šatu. Ona pomáhá mužům zachvívat se správně a čistě podle Pravzoru rytířství a ženám podle Pravzoru čistého půvabného ženství, vytvářejíc tak krásné doplnění.
Kromě čistoty charakteru, který lze nalézt u nejzralejší části obyvatelstva, je možné zralost rozpoznat i podle hodnot, které tato část za každých okolností podporuje a snaží se uplatňovat.
Poznání zodpovědnosti také vyplývá z respektování Boha a kritérií harmonického soužití lidí, nazývaných také jako Desatero Božích přikázání. Bůh však není vnímán v omezeném smyslu církevního vyznání víry, ale je chápán jako zdroj bytí.
Součástí vedení k poznání zodpovědnosti je navázání na myšlenky společenských mravních autorit, žijících v jednotlivých státech, není možné jejich zapírání či ignorování, jak to vidíme v chování mnohých současných osobností.
Současně bude s povznášením národa a jeho tradic plně respektována jedinečnost a odlišnost jiných národů v jejich projevu.
Toto jsou základní body, podle nichž lze poznávat pravé pomocníky společnosti v této době. Je nutné začít se zamýšlet nad budoucností společnosti nejen rozumem bez citu, ale právě citem, jemuž rozum poslouží jako nástroj a sluha.
Komentáre
je v princípe univerzálna diagnóza jedinca a teda celých generácií spoločnosti.
Napr.
1. nebudeš mať iného Boha.
A REALITA? človek je dnes za hrob verný(=úpísaný) tomuto, no zajtra už nie; a keď chce niečo iné, poprie bez mihnutia oka všetko predtým. Teda bežný človek nevedome(=automaticky) mení vieru podľa jeho okamžitých túžob, žiadostí a vášní. Slovo "BOH" mení tvar, význam, zameranie, hodnotu a pod. Je to vo viac ako 98% života prázdna ilúzia a domýšľavosť.
2. nepreriekneš krivého svedectva.
A REALITA? tu asi netreba nič dodávať. samo-vysvetľujúce.
--
Dokáže niekto žiť podľa 10 prikázaní? Áno, ten kto je vnútorne silný. Je zjednotený s pravdou, vnútornou pravdou. *OPRAVY preklepov.