Gnostické
kresťanstvo je kresťanstvom, uznávajúcim kozmický princíp
Krista. Ide o všeobsiahly, božský princíp, jestvujúci nad
hmotným svetom. Tento princíp pôsobí svojim vyžarovaním zhora
smerom nadol k ľuďom a vnútorne ich nabáda k tomu, aby poznali,
čím v skutočnosti sú. Že sú zrnkami ducha, ponorenými do
hmotného sveta za účelom duchovného dozrievania, a že skutočným
zmyslom ich bytia je nadobudnutie takej vysokej miery zdokonalenia v
cnostiach, že budú môcť navždy opustiť hmotnosť a vstúpiť do
večnej ríše Ducha.
Gnostickí
kresťania, žijúci dávno pred narodením Ježiša Nazaretského sa
nazývali kresťanmi preto, lebo uznávali tento neosobný, božský
princíp Krista. Vnútorne sa naň snažili naladiť a spojiť sa
ním. No a prostredníctvom toho spojenia boli potom vnútorne
vedení na ich osobnej a individuálnej ceste ceste do ríše Ducha –
do kráľovstva nebeského.
Gnostickí
kresťania však stoja v tvrdej opozícii voči kresťanom so
židovskou tradíciou. Tí podľa nich prostredníctvom fyzickej
osoby Ježiša Krista zmaterializovali všeobsiahly, kozmický
princíp a strhli ho do hmoty. A táto materializácia spôsobila, že
už nie je uctievaný, ani vnútorne hľadaný skutočný, božský,
všeobsiahly kozmický princíp, ale naopak, je uctievaná osoba
Ježiša Krista, ako Boha v materiálnom tele. Je to podľa nich tá
najväčšia tragédia ľudstva, pretože týmto spôsobom došlo k
zbožšteniu hmoty. Týmto spôsobom upadol svet do uctievania hmoty
a matérie, čomu plne prepadla najmä západná civilizácia.
Uctievanie
hmoty sa stalo hlavným princípom kresťanského sveta, čo v
zbesilej honbe za matériou a jej pôžitkami malo za následok
všetko zlo vo svete. Čo malo za následok dobyvačné vojny a
vraždenie, podmaňovanie si jednotlivcov a celých národov,
vykorisťovanie, zotročovanie, lúpeže, vraždy, podlosť a všetko
ostatné.
Zlepšenie
situácie vo svete, ktorý z tohto dôvodu smeruje k absolútnemu
vydrancovaniu zeme, k stále novým vojnám a k sebazničeniu spočíva
v zrieknutí sa Krista v materiálnom tele, pretože práve touto
vierou dochádza k zbožšteniu hmoty. Lebo zlepšenie situácie vo
svete spočíva jedine v opätovnom návrate k pravej duchovnosti,
prostredníctvom uctievania pôvodného, kozmického princípu
Krista.
Gnostickí
kresťania však vo všetkých týchto svojich tvrdeniach nemajú
pravdu a hlboko sa mýlia! A my si teraz ukážme, v čom konkrétne
spočíva ich omyl.
V
prvom rade je to v ich chápaní materializácie Ježiša, čo je
nepochopením základných duchovných skutočností. Ukážme si to
na príklade človeka. Človek je duchovná bytosť a jeho duch
vstupuje do materiálneho tela. Avšak jeho vstupom do materiálneho
tela sa duch nezmaterializuje. To znamená, že sa nestotožní s
telom. Duch a telo sú síce spojené, ale zostávajú od seba navždy
oddelené. Duch, vstupujúci do hmotnosti berie na seba len záhal
fyzického tela.
Je
to veľmi podobné, ako keď idete v zime von a oblečiete si kabát.
Jeho oblečením sa predsa nestávate kabátom. Ste s ním síce
dočasne spojený, ste akoby jedným, ale ste od seba navzájom stále
oddelení. Jednoducho kabát je kabát a vy ste vy! A keď prídete
opäť dovnútra vyzlečiete ho a zavesíte na vešiak.
No
a presne tento istý princíp platí aj vo vzťahu ducha a tela, kedy
telo je iba kabátom ducha. A ten po ukončení svojej pozemskej
misie odloží, pretože sa so svojim vonkajším obalom nikdy
nestotožnil.
Na
základe uvedených skutočností je prejavom najvyššej duchovnej
nevedomosti stotožňovať osobnosť človeka s jeho materiálnym
telom, čiže s tým, čo vidíme. Takýmto spôsobom uvažujú len
materialisti, ktorí sú presvedčení, že človek je len fyzické
telo s určitými základnými psychickými funkciami.
Skutočný
človek je však iba duch! Fyzické telo je len jeho vonkajší obal,
slúžiaci mu na to, aby sa mohol prejaviť v hmotnosti. Aby v nej
mohol žiť, duchovne rásť a duchovne dozrievať.
No
a presne takto isto je to aj s kozmickým princípom Krista. Nepatrná
časť tohto veľkého, všeobsiahleho, božského princípu si ako
kabát obliekla na seba vonkajší obal fyzického tela, aby sa mohla
prejaviť v mrazivej temnote nevedomosti na zemi. Vstupom kozmického
princípu Krista do fyzického tela však z vyššie uvedených
dôvodov nedošlo k žiadnej materializácii.
Tieto
dve veci sa predsa vzájomne nikdy nezmiešali. Telo bolo len
materiálnym obalom a v jeho vnútri sa nachádzal kozmický princíp
Krista, ktorý tak dostal príležitosť prejaviť sa v hmotnosti. A
po splnení svojej pozemskej misie jednoducho iba odložil vonkajší
obal fyzického tela a opäť sa plne stotožnil so všeobsiahlosťou
kozmického princípu Krista.
Všetky
tvrdenia o materializácii sú preto hlbokým omylom! A to omylom tak
elementárnym, že sa to zdá byť až účelovou lžou a vedomým
zavádzaním! Je to totiž až smiešne, ale v skutočnosti ten, kto
tvrdí, že Ježišov príchod bol zmaterializovaním kozmického
princípu Krista v podstate tvrdí, že on sám sa stáva kabátom a
absolútne sa s ním stotožňuje, kedykoľvek si ho oblečie.
Veľmi
dôležité je ale aj poznanie odpovede na otázku, prečo vôbec
musel tento všeobsiahly, božský princíp vstúpiť do pozemského
tela? Čo bolo toho príčinou?
Keby
všetko fungovalo tak ako má, naozaj by stačilo vnútorne napájanie
ľudí na všetko prestupujúci, božský kozmický princíp Krista,
a oni by prostredníctvom neho mohli byť vedení nahor, do ríše
Ducha. Ale toto žiaľ prestalo byť vinou ľudí možné!
Súčasťou
ľudskej osobnosti sú totiž dve základné zložky. Zložka citovo
duchovná a zložka materiálne rozumová. A tieto dve zložky v
človeku majú vzájomne spolupracovať tak, že to citovo duchovné
má mať prednostné postavenie a to materialno rozumové má stáť
na druhom mieste. Má stáť v službách ducha.
To
znamená, že vo vnútri ľudí má vládnuť duch a tento duch sa
potom, prostredníctvom citu je schopný spájať s kozmickým
princípom Krista, ktorým môžu byť ľudia vedení.
Na
zemi však došlo k tomu, že ľudia postupne začali čoraz viacej
stavať do popredia materiálno rozumovú zložku svojej osobnosti,
čo malo za následok postupné odsúvanie citovo duchovnej zložky
do úzadia. Až sa napokon stalo, že rozumovo materiálna zložka
úplne ovládla ľudskú osobnosť a oklieštila to citovo duchovné
do takej miery, že sa to už nebolo schopné vôbec, alebo len
minimálne prejavovať.
Tým
ale ľudia stratili kontakt s kozmickým princípom Krista a neboli
ho schopní vôbec vnímať, alebo ho vnímali len čiastočne a
veľmi obmedzene. Tak začala celá ľudská civilizácia smerovať
do nešťastia rozumového materializmu. Život na zemi sa začal
čoraz viacej vzďaľovať od naplňovania pravého zmyslu bytia,
ktorým je smerovanie osobnosti človeka do kráľovstva Ducha.
Zhora
bola pozorovaná táto falošná cesta, vedúca do nešťastia
materiálneho i duchovného. Vedúca do úplnej záhuby! A pretože
schopnosť ľudí neskreslene vnímať podnety kozmického princípu
Krista, ktorý im mohol ukázať správny smer bola stratená,
zostala už len jediná možnosť záchrany. Spočívala v tom, že
nepatrná časť tohto všeobsiahleho, kozmického princípu si
oblečie vonkajší záhal ľudského tela a v podobe človeka,
Ježiša Nazaretského, prinesie na zem Slovo Pravdy. V ňom ľuďom
daruje stratené poznanie kozmického princípu Krista, pretože oni
sami ho už prestali byť schopní vnútorne vnímať.
Desivé
nešťastie, ktoré by ľudskú civilizáciu muselo na jej takto
zvolenej falošnej ceste stretnúť bolo teda zažehnané učením
Ježiša Nazaretského, ktorý nám pre našu vlastnú neschopnosť
musel priniesť poznanie kozmického princípu Krista vo forme nášho
vlastného, ľudského slova. Tým bolo našej civilizácii ukázané
správne smerovanie a odvrátená jej cesta do záhuby. Ale len v tom
prípade, že to pochopíme a týmto smerom aj reálne pôjdeme.
A
skutočne mnohí poznali v Ježišovom učení všeobsiahlosť
kozmického princípu Krista. Pochopili, že ich tým najčistejším
spôsobom vedie do kráľovstva nebeského, a preto vo svojich
životoch a vo svojom myslení nastúpili na túto cestu.
Žiaľ,
v osobnostiach mnohých ľudí sa však rozrástla ich rozumovo
materiálna zložka až do takej miery, že už neboli schopní
poznať kozmický princíp Krista ani cez Ježišovo učenie. Že už
neboli schopní poznať nič duchovné a stali sa bytosťami rozumovo
materiálne obmedzenými. Stali sa racionalistickými a
materialistickými karikatúrami človeka!
A
práve tento typ ľudí usiloval Ježišovi o život! Tento typ ľudí
ho zavraždil a tento typ ľudí tvrdo a nemilosrdne prenasledoval
prvých kresťanov.
Keď
však ani prenasledovanie, ani vraždenie neprinášalo želaný
cieľ, ktorým bolo definitívne odstránenie poznania kozmického
princípu Krista, obsiahnutého v Ježišovom učení a počet
kresťanov stále rástol, rozumovo materialistickí nepriatelia
Svetla Ducha zmenili taktiku. Infiltrovali sa medzi kresťanov a
učenie Ježiša Krista o láske k blížnemu zámerne pokrivili
rôznymi účelovými dogmami tak, aby už nebolo čistou cestou k
výšinám. A zároveň ho začali efektívne zneužívať na
dosahovanie svojich rozumovo materiálnych cieľov a zámerov.
A
tak sa Ježišovo učenie stalo len krásnym výstavným štítom, za
ktorým sa skrývala tá najväčšia podlosť, túžiaca po moci a
po ovládaní druhých. Túžiaca po peniazoch a po dosahovaní
materiálnych cieľov. A to pod zámienkou ušľachtilosti, dobra,
harmónie, ľudských práv, svetového mieru a podobne. Presne tak,
ako sa to deje až do dnešných dní.
Preto
je v súčasnosti od seba potrebné odlišovať dva základné typy
ľudí. A síce tých, čo sú ešte živí duchom a čo sa snažia
žiť v súlade s kozmickým princípom Krista, ktorého poznanie nám
sprostredkoval Ježiš svojim učením. A potom tých, čo sú
duchovne a citovo mŕtvi. V nich vládne už len materialisticko
rozumová racionalita, snažiaca sa dosiahnuť svoje zištné, čisto
materialistické ciele akýmkoľvek spôsobom. Podvodom, klamstvom,
bezohľadnosťou, násilím, vojnou, vraždou, vykorisťovaním,
alebo zaštíťovaním sa rôznymi krásnymi ideálmi, či už
humanizmom, ľudskými právami, demokraciou, svetovým mierom,
potrebou migrácie, alebo ideálmi rôznych náboženstiev.
A
potom je tu ešte tretí typ ľudí, ktorým je to všetko v podstate
jedno a ktorí sa názorovo svojim životom len tak vezú. Je to oná
všeobecná, konzumná väčšina.
Záver:
Zlo vo svete nespôsobil pozemský príchod Ježiša Krista! Tento
akt nebol žiadnym hrubým zmaterializovaním kozmického princípu a
nemal za následok prehnané uctievanie hmoty! Odvrátením sa od
osoby Ježiša a jeho učenia nebude svet lepší!
Skutočná
príčina zla spočíva v tragickej zámene dvoch základných
zložiek našej osobnosti! V ovládnutí ľudskej psychiky zložkou
materiálne rozumovou a v potlačení zložky citovo duchovnej.
Náprava
sveta a odstránenie zla spočíva jedine v zmene tejto, v súčasnosti
zle nastavenej, vnútornej hierarchie. Lebo v každom človeku má
vládnuť iba to ľudsky citovo duchovné! Rozum má duchu slúžiť!
Nikdy to nesmie byť naopak, pretože inak budeme kráčať cestami
zla a nešťastia tak, ako je tomu dnes.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre