Zakrátko
po Vianociach, ktoré sú oslavou narodenia Ježiša Krista, oslavujú
kresťanské cirkvi sviatok troch kráľov. Traja králi, alebo aj
traja mudrci z východu, poznali a pochopili, že na zemi, konkrétne
v židovskom národe, sa má narodiť niekto Veľký. Že sa tam má
narodiť Mesiáš, Spasiteľ sveta a Syn Boží.
Jeho
pozemské zrodenie bolo doprevádzané nevšednou hviezdou. Traja
králi – traja mudrci, hviezdu sledovali, a ona ich priviedla k
dieťaťu v Betleheme. Poklonili sa mu a k jeho nohám zložili svoje
kráľovské dary.
A
potom odišli. Ale práve skutočnosť, že odišli, bola fatálnym
zlyhaním! Bolo to absolútne nepochopenie ich úlohy vo vzťahu k
Božiemu dieťaťu, pretože Zhora, z Výšin bol Ježišov život
naplánovaný v mnohých veciach úplne inak, než sa potom v
skutočnosti stalo. A stalo sa tak preto, lebo tí, ktorí ho mali na
zemi ochraňovať a pomáhať mu, nesplnili svoju úlohu a nechali ho
napospas osudu.
Traja
králi sa ešte pred svojim pozemským zrodením zaviazali, že budú
na zemi všemožne pomáhať Synovi Stvoriteľa a uľahčovať mu
jeho pozemský údel. A aby mohli pomáhať naozaj efektívne,
narodili sa riadením osudu ako pozemskí králi.
Lebo
Stvoriteľ mal pre svojho Syna pripravenú cestu veľkosti a slávy,
a nie cestu bolesti a utrpenia. A rozhodujúci podiel na tom, aby sa
plány Stvoriteľa naplnili, mali mať práve traja králi, pretože
absolútne všetko, čo na zemi vlastnili, im bolo darované len
preto, aby tým zaštítili Ježiša Krista. Aby ho po celý jeho
život doprevádzala ich ochrana. Aby pred ľudí nepredstúpil len v
moci Ducha, ale aj v ochrane pozemskej kráľovskej moci.
Traja
králi boli traja preto, lebo už mnohokrát v minulosti sa stalo, že
bytosti, prichádzajúce na zem s určitým dôležitým poslaním,
neodolali rôznym nástrahám a pokušeniam hmotnosti a zlyhali.
Ukážkovým príkladom je zlyhanie archanjela Lucifera.
V
prípade troch kráľov bola teda Zhora predpokladaná aj možnosť
ich pochybenia. Práve preto boli až traja. Predpokladalo sa totiž,
že ak by zlyhal jeden, svojim bohatstvom a mocou zaštítia Ježiša
dvaja. A ak by zlyhali hoci aj dvaja, ešte vždy zostával jeden.
Ale žiaľ, oni sklamali všetci traja a Syn Stvoriteľa zostal bez
ich ochrany.
Keď
potom Ježiš stál pred židovskou veľradou, aby ho odsúdila k
trestu smrti na kríži, riekol: „Keby bolo moje kráľovstvo z
tohto sveta, pluky anjelov by sa postavili proti tomu, aby som bol
vydaný do rúk židom. Ale moje kráľovstvo nie je z tohto sveta.“
A
práve preto, že jeho kráľovstvo nebolo z tohto sveta a preto ho
nemohli ochrániť pluky anjelov, mal mať tu na zemi ochranu troch
kráľov. A keby ju bol mal tak, ako bolo plánované, všetko by
bývalo inak!
Ako?
V
prvom rade je treba zdôrazniť, že všetky vyššie uvedené
skutočnosti popierajú mylnú a nesprávnu domnienku, že Pán Ježiš
prišiel na zem preto, aby zomrel na kríži a svojou smrťou nás
spasil. K jeho ukrižovaniu však vôbec nemuselo dôjsť, keby tak
fatálne nezlyhal ľudský faktor.
Kristus
mal pôsobiť na zemi ako kráľ v duchovnom slova zmysle, a mal byť
podporovaný pozemskou mocou troch kráľov. Prišiel, aby ľuďom
ukázal cestu k ríši Ducha, ktorú oni stratili, pretože plynutím
stáročí vložili do Mojžišovho učenia, ukazujúceho cestu k
bránam kráľovstva nebeského, mnoho vlastných názorov a
pokrivení. Cesta k ríši Ducha bola zahmlená a stratená, a
civilizácia našej planéty smerovala do záhuby. A keď ani úsilie
mnohých prorokov nedokázalo zmeniť nesprávne smerovanie, musel
prísť samotný Syn Stvoriteľa, aby nám ukázal stratenú cestu do
večnej nádhery kráľovstva nebeského.
A
Ježiš nám vo svojom učení skutočne ukázal, ako máme správne
myslieť, hovoriť a jednať tak, aby sme naše bytie nasmerovali na
cestu ku kráľovstvu nebeskému. Ukázal nám, čo treba robiť a
akými sa máme stať, aby sme mohli byť spasení. Spása totiž
spočíva jedine v Ježišovom Slove, ktoré nám k nej ukazuje
cestu. Kto sa podľa Pánovho Slova riadi, bude spasený. Kto sa ale
jeho Slovom neriadi, nebude spasený.
Kráľovská
moc Ducha bola z osobnosti Ježiša Krista tak zjavná, že pri jeho
príchode do Jeruzalema ho židovský ľud aj skutočne vítal ako
kráľa, prejavujúc mu kráľovské pocty.
Ale
to už v pozadí číhala zrada! Avšak táto zrada sa mohla
uhniezdiť a plne rozvinúť do svojej zákernej konečnej podoby len
preto, lebo temnotou boli vnímané slabé miesta a zraniteľnosť.
Keby však za Kristom od samého začiatku a nepretržite stála
ochrana troch kráľov, alebo v najhoršom prípade aspoň jedného
z nich, všetko by bolo iné.
Lebo
ako už raz bolo spomenuté, Stvoriteľ mal pre svojho Syna
pripravenú cestu moci, veľkosti a slávy, pretože spása, ktorú
ľudstvu prinášal, spočívala jedine v jeho Slove. Spása spočíva
jedine v poznaní, pochopení a dodržiavaní Slova Božieho,
predstavujúceho cestu k Výšinám. Kristus spasil svet svojim
Slovom! Kvôli spáse ľudstva preto nemusel vôbec zomierať!
Ježiš
sa mal stať duchovným vodcom Izraela a Izrael mal pod jeho vedením
začať pozemsky uskutočňovať Slovo Božie. A požehnanie
Hospodina by potom zahrnulo židovský národ takými milosťami, že
by ako slnko zažiaril medzi všetkými národmi, ktoré by ho s
nadšením nasledovali. Tak na zemi mohol a mal vzniknúť odraz
kráľovstva nebeského pod vedením Spasiteľa.
K
Ježišovej tragickej smrti, ktorá nebola vôbec zámerom jeho
nebeského Otca, došlo len na základe zlyhania troch kráľov, ale
aj ďalších ľudí. A nakoniec i na základe fatálneho a
nepochopiteľného zlyhania celého židovského národa.
Bolo
totiž zvykom, že ľud mal možnosť pred veľkonočnými sviatkami
oslobodiť jedného z dvoch odsúdencov na smrť. Keď vyviedli von
zbičovaného Ježiša a Pilát, zohľadňujúc tento zvyk sa spýtal,
či ho má oslobodiť, ľudia, ktorí pred pár dňami vítali Krista
ako kráľa, si z nepochopiteľných dôvodov želali oslobodiť
zlodeja a vraha Barnabáša. Bolo to obrovské zlyhanie, pretože ak
by si vybrali Ježiša, i Pilát, i veľlkňaz Kaifáš s celou
veľradou by museli jeho rozhodnutie rešpektovať.
A
tak, po celej sérii nepochopiteľných ľudských zlyhaní, bol
Ježiš pribitý na kríž. A ešte navyše bola jeho zločinná smrť
prehlásená za zámer jeho nebeského Otca a za zmiernu obetu,
vykonanú pre spásu ľudstva.
To
je však lož! Ľudstvo nebolo spasené Ježišovou smrťou! V tomto
surovom zločine voči Synovi Najvyššieho v žiadnom prípade spása
nespočíva!
Spása
spočíva jedine v Božom Slove, ktoré nám Ježiš priniesol! Spása
spočíva jedine v tom, že ľudia prijímajú Slovo Kristovo, že sa
ho snažia správne chápať a že sa usilujú v súlade s ním žiť
a dokonca aj myslieť.
Kto
takto činí, zaručene dôjde k spáse! Zaručene dôjde k
pozemskému šťastiu, mieru a po smrti k zlatým bránam večného
kráľovstva nebeského.
Pre
toho, kto však Slovo Krista neprijíma, nesnaží sa ho správne
chápať a nesnaží sa v súlade s ním myslieť a žiť, pre toho
žiadnej inej spásy niet.
Takáto
je pravda o troch kráľoch, o poslaní Ježiša Krista a jeho smrti
na kríži, i o tom, v čom naozaj spočíva spása.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre