V
posledných rokoch k nám zo západu prichádza ďalšie nové
obohatenie. Sviatok Halloween a s ním súvisiace sprievody
najrozličnejších čarodejníc a čertov. A čím sú tieto masky
hrôzostrašnejšie a desivejšie, tým lepšie! Tým je väčšia
sranda!
Ale
je to naozaj len sranda a nič viac? Asi celkom nie, pretože na
druhej strane sa ozývajú rôzni jednotlivci, ale aj rôzne cirkvi,
ktoré s týmito sprievodmi nesúhlasia a spisujú petície, aby ich
mestské, alebo obecné úrady nepovolili. Vidia v nich totiž
propagáciu zla a temných síl.
To
sa samozrejme modernému, ateistickému a materialistickému človeku
s jeho snahou užiť si dosýta najrozličnejších zábav javí ako
nepochopiteľný závan stredoveku. Javí sa mu to ako skostnatená a
prudérna strata zmyslu pre humor.
Ale
pretože materialisti a ateisti vnímajú všetky veci len povrchne,
z ich prvoplánovo materialistického hľadiska, pozrime sa na danú
problematiku trochu hlbšie a ukážme si, čo sa v skutočnosti
skrýva pod navonok prezentovaným povrchom dobrej zábavy.
Všetky
pochody a sprievody bez výnimky sú vždy určitým posolstvom a
prezentujú nejakú myšlienku. Vysielajú nejaký signál. Napríklad
socialistické prvomájové sprievody boli vyjadrením radosti a
spokojnosti zo života pod vedením komunistickej strany. Ukrajinské
fakľové pochody neonacistov sú otvoreným prihlásením sa k
Stepanovi Banderovi a k nenávisti voči všetkému ruskému. Ďalej
tu máme známe dúhové pochody komunity LGBTI, upozorňujúce na
existenciu inak sexuálne orientovaných osob a na ich práva. Ďalej
máme napríklad pochody za život, ktorých účastníci sa snažia
o oveľa intenzívnejšiu ochranu života už pred narodením. A
môžeme sem zaradiť aj rôzne ekologické protestné zhromaždenia,
inšpirované aktivistkou Gretou Thunberg a podobne.
Čo
však je určitým spoločným menovateľom všetkých týchto
protestných zhromaždení, sprievodov a pochodov? Ich účastníci
hovoria spoločnosti asi toto: „Sme tu a máme takýto názor.
Dávame o sebe vedieť a treba s nami počítať.“
No
a presne to isté platí aj v prípade rôznych sprievodov čertov,
stríg a strašidiel. Že je to len humor, zábava a žart, je totiž
iba rozprávku pre povrchných a prvoplánových. Naopak, povrchnosť
a prvoplánovosť ľudí, ktorí príliš neuvažujú, je dokonale
využitá k tomu, aby bolo v spoločnosti prezentované to, o čo v
skutočnosti pod zásterkou zábavy ide. A ide o manifestáciu
temných síl, ktoré dávajú spoločnosti na známosť: „Sme tu a
máme svoje hodnoty! Dávame o sebe vedieť a treba s nami počítať!“
A podobne, ako pri pochodoch neonacistov, aj tu je aktuálny skrytý
podtext, vyjadrený slovami: „My sme tí, ktorí sú vyvolení, aby
si podmanili spoločnosť!“
Sprievody
čertov, stríg a strašidiel, teda všetko jednoznačne negatívnych
bytostí, sú reálnym svedectvom našej doby, ktorá svojou
plytkosťou myslenia, amorálnosťou, duševnou prázdnotou,
necnosťami a nezriadenosťou vášní nadväzuje kontakt so sebe
rovnorodými, nízkymi úrovňami univerza. A bytosti z týchto
nízkych úrovní pochodujú v hrôzostrašných sprievodoch po
našich mestách a dedinách, reprezentujúc temné sily, ktoré sa
rozpínajú po našej planéte, aby ju celkom ovládli.
Takáto
je teda žiaľ naša moderná civilizácia, ktorá inklinuje k
nízkosti a temnote, pretože sama je takou. Veď si len skúsme
položiť otázku, prečo sa napríklad v našich mestách a dedinách
neorganizujú pochody anjelov a rôznych svetlých bytostí, ktoré
by predstavovali cnosti? Veď predsa okrem nášmu pozemskému oku
neviditeľných, temných a nízkych úrovní, zaľudnených
najrozličnejšími hrôzy plnými bytosťami, existujú aj vysoké
a vznešené úrovne, obývané nádhernými, ušľachtilými a
cnostnými bytosťami. Prečo nášmu svetu nie je bližšie toto
smerovanie? Prečo neberie inšpiráciu odtiaľ? Prečo
neorganizujeme sprievody tohto druhu a tvorcovia kostýmov a masiek
sa vo svojej inšpirácii nenapájajú do týchto úrovní?
Preto,
lebo vrana k vrane sadá a rovný rovného si hľadá! Lebo
prevažujúca nízkosť v dušiach nachádza sympatie a rovnorodé
spojenie so zodpovedajúcimi, nízkymi jemnohmotnými úrovňami
univerza.
No
a je úplne samozrejmé, že tento trend a toto prepojenie sa
bytostne prieči ľuďom, ktorí si ešte zachovali aspoň určitú
mieru ušľachtilosti a súdnosti. Títo ľudia mnohokrát nie
vedome, ale podvedome tušia, o čo tu ide, a stavajú sa proti tomu.
Stavajú sa proti rozpínavosti temnoty, ovládajúcej duše ľudí.
Stavajú sa proti prezentácii jej moci a túžbe po expanzii,
demonštrovanej pochodmi padlých, nízkych a ohyzdných bytostí.
A
keď sme si už objasnili, čo všetko sa skrýva za touto zdanlivo
nevinnou zábavou, skúsme sa ešte zamyslieť nad tým, kde sa čosi
také, ako sú čerti vôbec vzalo?
Každému
je jasné, že nejde o bytosti z nášho sveta, čiže z našej
hrubej hmotnosti. Okrem hrubej hmotnosti však existujú aj rôzne
úrovne jemnej hmotnosti, kam odchádzajú ľudské duše po smrti
fyzického tela.
Každý
vie, že ľudia sú buď dobrí, alebo zlí. Zlo naše duše zaťažuje
a dobro naše duše povznáša. Podľa miery dobra a zla má teda
každá duša po odložení fyzického tela určitú tiaž. Čím je
ušľachtilejšia a lepšia, tým je tiaž menšia, a čím je duša
skazenejšia a negatívnejšia, tým je tiaž väčšia.
A
tak, na základe zákona duchovnej tiaže, klesajú duše zaťažené
nízkosťou do nízkych úrovní jemnej hmotnosti a naopak, duše,
nadľahčené ušľachtilosťou stúpajú do vysokých úrovní
jemnej hmotnosti. Tam sa ďalej zušľachťujú v konaní dobra a v
cnostiach, aby napokon, po dosiahnutí ľudskej dokonalosti, mohli
vstúpiť z jemnej hmotnosti do večného, duchovného kráľovstva
nebeského.
K
pochopeniu, odkiaľ pochádzajú čerti treba vedieť, že čím je
duša skazenejšia a nižšia, tým ohyzdnejšiu vonkajšiu formu
dostáva. A naopak, čím je duša cnostnejšia a lepšia, tým je
jej vonkajšia forma ušľachtilejšia a krajšia.
Potvrdenie
fungovania tejto zákonitosti môžeme nájsť už tu na zemi, keď
napríklad niekto enormným spôsobom holduje alkoholu a jeho neresť
časom začína byť viditeľná aj na jeho vonkajšom vzhľade. A
podobne je to aj s drogami. No a po našej smrti, vo svete jemnej
hmotnosti, sa táto zákonitosť mnohokrát znásobuje.
To
znamená, že akákoľvek neresť a nízkosť sa oveľa očividnejšie
odzrkadľuje na vzhľade duševného, jemnohmotného tela každého
jednotlivca. Čím je teda niekto horší, tým ohyzdnejšiu a
odpudzujúcejšou podobu má jeho jemnohmotné telo. A ide to až tak
ďaleko, že ľudia strácajú svoju ľudskú podobu a stávajú sa z
nich polo zvieracie a polo ľudské, strašidelné a ohyzdné
bytosti.
Čerti
teda nie sú nijaký nový a zvláštny druh. Čerti sú v
skutočnosti ľudia, neľudsky spotvorení vlastnou nízkosťou.
Tento
istý princíp však platí aj v pozitívnom slova zmysle, pretože
jemnohmotné telá ľudí ušľachtilých, čestných, spravodlivých,
dobrých a láskavých nadobúdajú ušľachtilé a vznešené formy,
podobajúce sa formám anjelským.
Takže
aby nám bolo všetkým jasné, čerti sú v skutočnosti nízke,
padlé a úbohé ľudské duše, nachádzajúce sa v nízkych
úrovniach jemnej hmotnosti. Sem sa kontaktovať, sem sa orientovať,
odtiaľto sa inšpirovať a na náš svet prinášať sprievody
týchto nízkych, nešťastných, spotvorených a najrozličnejšími
neresťami opantaných bytostí, nie je rozhodne nič pozitívneho.
Je to len úbohé a poľutovania hodné spájanie sa s nízkosťou.
Nie je to nič pozitívne, na čo by sa mali ľudia orientovať.
Ľudia
by sa mali orientovať skôr opačným smerom. Nie teda nadol, ale
nahor! Nie do nížin, ale do výšin! Tam, vo vysokých úrovniach
jemnej hmotnosti, prebývajú ušľachtilé a cnostné ľudské duše,
ktorých ušľachtilá vonkajšia duševná forma je výsledkom ich
života v súlade s princípmi dobra, lásky, spravodlivosti a
ušľachtilosti. Tým smerom by bolo žiadúce sa orientovať a
inšpirovať!
Nie
teda do nížin, ale k výšinám máme upierať svoj zrak! Odtiaľ
máme čerpať a prinášať to sem dolu ku nám na zem, aby sa naša
planéta stávala čoraz lepšou, a nie čoraz horšou.
http://kusvetlu.blog.cz/
v spolupráci s M.Š.
Komentáre