A je to tady! Co předpověděli proroci se naplňuje!

   Doba, o které se hovořilo již před staletími nadchází! Mluvili o ní proroci, mluvil o ní Kristus a po něm ještě mnozí jiní. Naší země se dotkl první paprsek Světla Páně a události se daly do pohybu. Soud nad lidstvem započal!

   Jeho nesnadný průběh je však způsoben jen vinou lidí. Pouze vinou jejich oddálení se od Stvořitele a od jeho světlých hodnot. Pouze vinou našeho sobectví a našeho prosazování své vlastní vůle, nerespektující Vůli Stvořitele, lidstvu již hodně krát vyčerpávajícím způsobem vysvětlenou.

   Lidé však nechtějí a nejsou schopni vidět, že právě tyto duchovní skutečnosti stojí za podstatou výjimečného a nevídaného dění, které v současnosti všichni prožíváme. Lidé nevědí, že se paprsek Světla Páně dotkl země a vše, co s ním není hodnotově v souladu se dostává do problémů. Paprsek Světla přináší očistu a úplně jiné, nové vyzařování vesmíru, ve kterém bude moci obstát jedině to, co je v souznění se zářením Hospodinova Světla. Od všeho ostatního bude zem očištěna. A toto Světlo přináší pro nás všechny jedno jediné zásadní kritérium. Přináší klíčové kritérium, které rozhodne o tom, kdo projde nadcházejícím soudem a Světlem vynucenou očistou.

   Nejzásadnější otázkou dnešních dní proto je,  o jaké kritérium jde? Na základě čeho budeme moci projít soudem a očistou? Kdo se stane tím vyvoleným?

   Budou to snad pravověrní katolíci, nebo pravověrní evangelíci? Nebo to budou pravověrní muslimové? Budou to pravověrní buddhisté, hinduisté, nebo stoupenci Véd? Nebo to snad budou nějací jiní pravověrní stoupenci jednoho z mnoha duchovních směrů a proudů? Kdo to bude? Kdo bude patřit mezi vyvolené a hlavně, na základě čeho bude moci mezi ně patřit?

   Kdo uvažuje takto nábožensky omezeně, uvažuje nesprávně, protože je to jen úzkoprse lidský pohled na věc. Paprsek Světla Páně k nám totiž přichází v mnohem větší všeobsáhlosti a přináší kritérium, daleko přesahující jakákoliv úzkoprsá lidská omezení. Světlo přináší kritérium toho nejzákladnějšího druhu, které se nachází v srdci každého člověka a projevuje se jeho ochotou jakýmkoliv způsobem pomáhat jiným. Jedině v tomto spočívá podstata současného soudu a s ním spojené očisty! Jedině na tomto se bude lámat chléb!

   Co toto kritérium znamená a jací tedy máme být, abychom prošli soudem?

   Znamená to, že lidé nesmějí vidět v jiných lidech konkurenty, ale přátele.

   Znamená to, že lidé by měli chtít více dávat, než brát.

  Znamená to, že lidé by měli myslet více na jiné, než na sebe.

   Znamená to, že bychom měli vnímat vlastní práci kterou vykonáváme, jako svůj osobní přínos pro společnost, a ne jen jako zdroj peněz a zisku.

   Znamená to, že lidé by měli být ochotni a nezištně dávající, bez vypočítavého očekávání, že se jim to darované nakonec dvojnásobně vrátí.

   Znamená to, že bychom měli sloužit mnohem více společnému "my" a "nám", jako sobeckému "já" a "mně".

   Znamená to, že bychom si měli ctít jiné lidi v takové míře, v jaké máme v úctě sami sebe.

   Znamená to, že budeme lidmi velkého, širokého a laskavého srdce, a ne pouze lidmi chladné racionality rozumu.

   Takové je a vždy bude základní a všeobsáhlé kritérium pravého lidství milého Bohu, překračující všechna směšně malá a úzkoprsá náboženská, nebo jakákoli jiná názorová omezení. Neboť jedině takoví lidé jsou schopni konstruktivního a harmonického vzájemného budování, aniž by je něco disharmonicky rozdělovalo. Jedině takoví lidé jsou přínosem pro svět! Vše, co svět rozděluje je jeho nemocí! A každá nemoc má tendenci bujet a nakonec zničit organismus, který zasáhla.

   To se však nestane, protože přichází Světlo Páně, aby tomu zabránilo. Přichází, aby očistilo svět od této zkázy, a aby oddělilo lidi, schopné žít ve vzájemné harmonii, úctě a pomoci, od lidi toho neschopné. A pak má být za vydatné pomoci Světla zahájeno budování nového světa, postaveného na zcela jiných základech. Na základech pravé lidské vzájemnosti, bez jakýchkoliv úzkoprsých omezení!

   Proto se starý, duchovně neperspektivní svět pod tlakem Světla hroutí, aby uvolnil cestu tomu novému. Tomu lepšímu, krásnějšímu a lidštějšímu. Kdo chce být toho součástí, musí se snažit splnit kritérium, které začíná být v současnosti Světlem všemohoucího Boha od všech lidí vyžadováno.

   Pro toho, kdo v tom stále nemá zcela jasno jsou tu Ježíšova slova, hovořící přesně o tomtéž. O hlavních kritériích, jejichž splnění nám zaručí bezpečný přechod očistou a soudem. Jde o slova z Matoušova evangelia, z kapitoly o posledním soudu:

   "Až přijde Syn Člověka ve své slávě a s ním všichni andělé, posadí se na trůn své slávy. Tehdy se před ním shromáždí všechny národy a on oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů. Ovce si postaví zprava a kozly zleva.

   Potom Král řekne těm, co budou po jeho pravici: "Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je pro vás připraveno od stvoření světa. Neboť jsem byl hladový a dali jste mi jíst; žíznil jsem a dali jste mi pít; byl jsem na cestě a ujali jste se mne; byl jsem nahý a oblékli jste mě; byl jsem nemocný a navštívili jste mě; byl jsem ve vězení a přišli jste ke mně."

   Tehdy mu spravedliví řeknou: "Pane, kdy jsme tě viděli hladového a nakrmili jsme tě, nebo žíznivého a dali jsme ti pít? Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého a oblékli jsme tě? Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení a přišli jsme k tobě?"

   Král jim odpoví: "Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili."

   Potom řekne i těm, co budou zleva: "Jděte ode mne, vy zlořečení, do věčného ohně, který je připraven ďáblu a jeho andělům! Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jíst; žíznil jsem, a nedali jste mi pít; byl jsem pocestný, a neujali jste se mne; byl jsem nahý, a neoblékli jste mě; byl jsem nemocný a ve vězení, a nenavštívili jste mě. "

   Tehdy mu i oni řeknou: "Pane, kdy jsme tě viděli hladového, nebo žíznivého, nebo jako pocestného, nebo nahého, nebo nemocného, nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?"

   Tehdy jim on odpoví: "Amen, pravím vám, cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nejmenších, ani mně jste to neudělali." A půjdou tito do věčného trápení, dokud spravedliví do věčného života."

Komentáre